Spänningen stiger

Har nu under veckan fått mitt antagningsbesked och all första information från Umeå och pol. kand. programmet. Börjar känna mig mer och mer nervös för vad jag egentligen har gett mig in på, men samtidigt så känns det mer och mer rätt. Har till och med fått schemat för de första 7,5 poängen, gott i alla fall att veta vad jag ska göra.

En annan sak som ska bli så oerhört skön är att slutligen kanske få ett ställe där jag känner att jag bor. Ändå sedan gymnasiet har jag mest flackat runt, ett tag i skellefteå, hos mamma och pappa på somrarna och mellan det i Etiopien. Just nu känns Etiopien och Swedish Guesthouse det som är mitt hemma. Där har jag haft mitt rum som jag inrett och det är där jag spenderat största tiden. Den här sommaren har jag levt i en resväska och delat rum med syster. Men nu står lägenheten på Språkgränd klar att flytta in i, vårt alldeles egna boende. Men jag undrar bestämt om jag kommer känna det som riktigt hemma. Hemma är nog mycket Etiopien.

Som vår favoritsång  från denna resa lyder: Why do you have to go away from home? Ja, det underar jag ibland, varför? Varför är jag inte i Etiopien?

Kommentarer
Postat av: Fridasfunderingar

Hej Fanny!Så du smygbloggar!

Jag hittade dig idag så nu kommer du inte undan ;-)

Jag tror du kommer att få det alldeles förträffligt trevligt i Umeå!



Kram!

2008-08-01 @ 12:31:20
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0